۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
تعداد بازدید: ۹۰۴۵۳
یکی از کارکردهای اصلی همراه بانک فراز ایران زمین این است که مشتری با به کارگیری آن امکان دریافت وام در هفت دقیقه خواهد داشت. این فرآیند هفت دقیقه ای بدون دخالت نیروی انسانی و مراجعه حضوری به شعب بانک عملیاتی می شود.
کد خبر: ۳۴۲۴۱

دریافت وام از طریق همراه بانک فراز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، امروزه با گسترش فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی و توسعه خدمات اینترنتی دیگر نیازی به انسان نیست و تمام خدمات بر بستر این فناوری ها انجام می‌شود. در واقع حوزه هایی که از بستر اینترنت و هوش مصنوعی برای ارائه خدمات استفاده می کنند، به دور از خطاهای انسانی و در تمامی ساعات شبانه روز امکان خدمت رسانی به مشتریان خود را دارند. این مورد به سیستم بانکداری نیز ورود پیدا کرده تا خدمات این حوزه باکیفیت بیشتر و سریعتر به مشتریان عرضه شود. بانک ایران زمین نیز در راستای تحقق شعار خود با عنوان بانک ایران زمین بانک دیجیتال، در طول این سالها تمام توان خود را به کار گرفته است تا با آخرین متدهای علمی در حوزه فناوری اطلاعات، خدمات متمایز به مشتریان خود ارائه کند.
باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت بانک ایران زمین نیز با الهام از این فناوری و تکنولوژی ها توانسته خدمات بکر و نوینی را برای مشتریان خود ارائه دهد. برهمین اساس اولین پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین به نام فراز (فناوری روز ایران زمین) در سال ۱۳۹۹ رونمایی و راه‌اندازی شد و به صورت آزمایشی عملکرد آن مورد بررسی قرار گرفت. هم اکنون ایجادکنندگان و توسعه‌دهندگان همراه‌بانک فراز ایران زمین برای این پلتفرم ۷۲ فرآیند، انتخاب و ساده سازی کرده و آن را بر پایه بوم قرار داده اند. از همان ابتدا ایجادکنندگان این پلتفرم، شرایط استقرار آن را در گوشی موبایل و فضای وب فراهم کردند. در واقع این نرم افزار جایگزین خوبی برای موبایل بانک و اینترنت بانک ایران زمین شد.
گفتنی است؛ بانک ایران زمین در همراه بانک فراز خود از الگوریتم های هوش مصنوعی در جهت احراز هویت مشتریان خود استفاده کرده است. مشتریان می توانند با مراجعه به همراه بانک فراز نسبت به افتتاح حساب آنلاین اقدام کنند و امور بانکی خود را در کمترین زمان به آسانی انجام دهند.
سرویس امضای دیجیتال از دیگر خدمات بانک ایران زمین در حوزه بانکداری دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی است. کاربر پس از ثبت امضای خود از طریق هوش مصنوعی مورد راستی آزمایی قرار می گیرد و در نهایت پس از تایید از سوی سیستم، مجوز استفاده از خدمات به او داده میشود.
در کنار موارد فوق بانک ایران زمین امکانات ویژهای را در همراه بانک خود لحاظ کرده است یکی از این امکانات پذیرش ابزارهای بانک های دیگر است و به همین دلیل، آن را پلتفرم تخصصی بانکداری دیجیتال نامگذاری کرده اند، زیرا در این بستر می توان انواع خدمات مورد نیاز بانکی را جستوجو و پیدا کرد. همچنین همراه بانک فراز ایران زمین قابلیت شخصی سازی دارد و کاربرانش تصمیم گیری خواهند کرد که چه اپلیکیشن هایی را در آن قرار دهند.
یکی دیگر از کارکردهای اصلی همراه بانک فراز ایران زمین این است که مشتری با به کارگیری آن امکان دریافت وام در هفت دقیقه خواهد داشت! این فرآیند هفت دقیقه ای بدون دخالت نیروی انسانی و مراجعه حضوری به شعب بانک عملیاتی می شود. واحد فناوری بانک ایران زمین همواره بر این مسئله و عملیاتی شدن آن تاکید دارد.
باید تأکید کرد و افزود در بانکداری هوش مصنوعی می تواند داده های مشتری را برای درک ترجیحات و نیازهای آنها تجزیه و تحلیل کند و از این اطلاعات برای ارائه خدمات شخصی سازی شده به مشتری استفاده کند. این کار در عین افزایش کارایی بانکها، منجر به کاهش هزینه های بانک ها شده و همزمان باعث پشتیبانی سریعتر و دقیق تر مشتریان خواهد شد؛ بنابراین استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی در بانکداری، یک استراتژی برنده است که از آن می توان به بهترین شکل ممکن بهره برد. کاربرد هوش مصنوعی در بانکها برای تغییر کل سیستم قابل استفاده است. در مورد اینکه بانک ها چگونه می توانند به بهترین شکل از فرصت هوش مصنوعی بهره ببرند./تابناک

 
برچسب ها: بانک ایران زمین نظام بانکی هوش مصنوعی تسهیلات بانکی
ارسال نظر
آخرین اخبار